20 Haziran 2007 Çarşamba

SANA BÜYÜK BİR SIR SÖYLEYECEĞİM...

Sana büyük bir sır söyleyeceğim,

Zaman sensin.

Zaman kadındır, ister ki

Hep okşansın, diz çökülsün hep

Dökülmesi gereken bir giysi gibi ayaklarına.

Bir taranmış,

Bir upuzun saç gibi zaman,

soluğun buğulandırıp sildiği ayna gibi.



Zaman sensin uyuyan, sen şafakta,

Ben uykusuz seni beklerken,

Sensin gırtlağıma dalan bir bıçak gibi..

Sen ki benim saat-sakağımda vurursun,

Boğulurum soluk alıp vermesen,

Tenimde bir duraksar ve yerleşir adımın.

Sana büyük bir sır söyleyeceğim,

Her söz,

Dudağımda bir dillenen zavallı,

Acınacak bir şey ellerim için,

kararan bir şey bakışının altında..



Sana büyük bir sır söyleyeceğim,

Korkuyorum senden,

Korkuyorum yanın sıra gidenden,

pencerelere doğru akşam üzeri

El kol oynatışından, söylenmeyen sözlerden.



Korkuyorum hızlı ve yavaş

zamandan, korkuyorum senden.

Sana büyük bir sır söyleyeceğim,

Kapat kapıları.

Ölmek daha kolaydır sevmekten,

Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam,

Sevgilim...



Louis Aragon

Hiç yorum yok: